De praktijk

Communicatie

Goede communicatie is belangrijk binnen een VvE. Daarbij gaat het niet alleen om de manier waarop informatie verteld wordt. Het gaat er ook om dat de organisatie achter vastgoedprojecten helder is, zodat iedereen de lijnen kent.

Als wij nieuwe projecten in beheer nemen, komt het regelmatig voor dat we merken dat de communicatie flink verbeterd kan worden. Of het nu gaat om de contacten tussen de eigenaren binnen een VvE of tussen huurders en eigenaren, we kunnen er vele voorbeelden van noemen. Het is geen uitzondering dat de communicatie zo stroef verloopt dat verbetering ervan onze eerste en hoogste prioriteit krijgt.

Een goede basis leggen

We verdiepen ons in het project. Waar liggen de knelpunten? Zijn er spanningen tussen de diverse partijen en waar worden die door veroorzaakt? We praten met alle betrokkenen en laten ieder zijn of haar zegje doen. Een rustig gesprek waarin ieder mens serieus genomen wordt en zich begrepen voelt, doet vaak al veel goeds. Zo leggen we een nieuwe basis voor een verbeterde communicatie. Als wij weten wat er in een complex leeft, kunnen we daar met respect voor alle betrokkenen naar handelen. Na het leggen van de basis vervolgen we met duidelijk communiceren van de spelregels binnen een complex en onze rol daarin. Dit doen wij niet met een enkel briefje, maar met een terugkerende nieuwsbrief.

Ook als er geen problemen in het complex of met het beheer zijn, zorgen wij voor een goede communicatie. Dat is altijd een voorwaarde voor een prettige woonsfeer.

Persoonlijk dossier met Twinq VvE Software

De Kennemer Heeren gebruikt voor de vastlegging van alle bewoners- en beheerinformatie VvE software van Twinq.

De VvE krijgt een eigen inlogcode, zodat u op elk moment uw eigen dossier kunt raadplegen. De onderhoudsplannen, de documenten en agenda van de ALV, al deze informatie is direct elektronisch voor u beschikbaar. U heeft ook de mogelijkheid contact met ons op te nemen, of meldingen te doen.

Alle afhandelingen worden vastgelegd. Bijvoorbeeld wanneer, welke loodgieter het reparatieverzoek heeft afgehandeld. Of wat er gebeurd is met de melding over hangjongeren, of burenoverlast. Op elk moment is terug te vinden wie een melding heeft gedaan. U kunt zien wie er betrokken zijn bij het oplossen, en wanneer de oplossing geïmplementeerd is of gaat worden. Dit geeft naar iedereen transparantie en duidelijkheid.

Servicewagen

Voor klein onderhoud beschikken we over een servicewagen. Hierdoor is het bij eenvoudige problemen niet nodig om een aannemer in te schakelen. En wanneer we op uw locatie aanwezig zijn, controleren we gelijk of we geen andere zaken tegenkomen die aandacht vereisen. Dankzij onze eigen servicewagen zijn we ook zichtbaar. Zo spreken we bijvoorbeeld eigenaren van verkeerd geparkeerde fietsen en auto’s daarop aan.

Reparatieverzoeken

Reparaties handelen we zo goed en zo snel mogelijk af. Dankzij de Twinq software bent u altijd op de hoogte van de voortgang. Omdat we kleine reparaties zelf uitvoeren, is de wachttijd daarvoor meestal beperkt. Grotere opdrachten besteden we uit. U wordt geïnformeerd wie de uitvoerder daarvoor is, zodat u, als deze contact met u opneemt, gelijk weet waar het over gaat.

Opdrachten worden altijd schriftelijk verleend, zodat voor iedereen duidelijk is waar het over gaat. Misverstanden voorkomen we zo. Het bestuur informeren we vanzelfsprekend ook, zodat deze altijd op de hoogte is welke werkzaamheden er voor de VvE worden uitgevoerd.